Güncel

Diyarbakır'da Otobüs şoförü tartıştığı muavinini ezerek öldürdü

Diyarbakır'da yaşanan trajik bir olayda, şehirlerarası bir yolcu otobüsünün şoförü, mola sırasında tartıştığı muavini, içinde yolcuların da bulunduğu otobüsle ezerek öldürdü.

Abone Ol

Ergani ilçesinde yaşanan olay sabah saatlerinde meydana geldi. 34 SD 3321 plakalı şehirlerarası yolcu otobüsünün şoförü S.İ. (40) ile muavin Abbas İşler (42) arasında mola sırasında anlaşılamayan bir konudan dolayı tartışma başladı. Tartışma, muavinin akrabalarının olay yerine gelmesiyle büyüyerek kavgaya dönüştü.

Olay yerinde bulunan yolcuların şahit olduğu kavgada, şoför S.İ. aracı hareket ettirmek isterken muavin İşler'in önüne geçerek durdurmaya çalıştı. Bu esnada araç, muavin İşler'i ezip olay yerinden uzaklaştırdı.

Haber verilmesi üzerine olay yerine sağlık ekipleri ve polis geldi. Yapılan müdahale sonucunda İşler'in hayatını kaybettiği tespit edildi. Şoför S.İ. ise ilçe çıkışında polis tarafından yakalanarak gözaltına alındı.

Olay, güvenlik kameraları tarafından kaydedildi. Soruşturma ise hala devam ediyor.

İSLAM DİNİN'DE ADAM ÖLDÜRMEK

Başkasının hayatına kıymak, katl. Cinayet, bir terim olarak insanın hayatına ve vucut tamlığına karşı işlenmesi yasaklanmış fiillerdir. Cinayet, öldürme ve yaralama olmak üzere iki kısma ayrılır. Öldürme, dünya ve ahirette cezayı gerektiren bir fiildir. Dünyadaki cezası kısas*, ahiretteki ise cehennem azâbıdır. Çünkü o, dünyada Allah'ın yaratmasına tecavüz, toplumun ve toplum hayatının emniyetini tehdid eden bir fiildir.


Kur'an-ı Kerim'de adam öldürmenin haram olduğunu bildiren birçok ayet vardır. Bu ayetlerin birinde şöyle buyurulur:

"Allah'ın haram kıldığı cana, haklı bir sebep olmadıkça kıymayın. Kim mazlum olarak öldürülürse biz onun velisine (mirasçısına hakkını isteme konusunda) bir yetki vermişizdir. O da öldürmede aşırı gitmesin. Çünkü o, zaten yardıma mazhar kılınmıştır." (el-İsrâ, 17/33)

Âdem (a.s.)'ın oğlu Kâbil*in Hâbil'i öldürme suçu, öldürmenin insanlığa tecavüz anlamına gelen bir suç olduğunu gösterir. Nitekim Cenâb-ı Hak şöyle buyurur: "Bu yüzden İsrâiloğulları'na şu gerçeği hükmettik: Kim bir canı, bir can karşılığında veya yeryüzünde bir fesat çıkarmaktan dolayı olmaksızın, öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur." (el-Mâide, 5/32)