Allah ism-i celâli, bütün Esmâ-i Hüsnâ’nın anlamlarını kendisinde topladığı için “İsm-i Azam” kabul edilmiştir.Hz. Peygamber, bu ismin dua edilirse Allah'ın o duayı kabul edeceğini söylemiştir. Ancak hangi isim veya isimlerin İsm-i Azam olduğu açıkça belirtilmemiştir. Bazı işaretler olsa da net bir açıklama yapılmamıştır. Mesela, Bakara suresindeki "İlâhınız bir tek Allah'tır. O’ndan başka ilâh yoktur. O, rahmân’dır, rahîm’dir." ve Âl-i İmrân suresindeki "Elif. Lâm. Mîm. Hayy ve kayyûm olan Allah’tan başka ilâh yoktur." gibi ayetlerde İsm-i Azam'a atıf yapılmıştır.
Hz. Enes'in anlattığı bir olayda, bir adamın İsm-i Azam ile dua ettiğini gören Hz. Peygamber, bu isimle yapılan duaların kabul edildiğini ve istenilen şeylerin verileceğini belirtmiştir. İsm-i Azam, Allah'ın celal ve ikramını içeren bütün güzel isimlerin toplamı olarak kabul edilir.
Hz. Peygamber'in bu konudaki işaretlerinden yola çıkan İslam alimleri, İsm-i Azam'ın ne olduğu hakkında çeşitli görüşler ortaya koymuşlardır. Bazılarına göre İsm-i Azam, "Allah" ismidir. Bazıları için ise "el-Hayyu'l-Kayyûm"dır. Farklı görüşler arasında "Zü'l-celâli ve'l-ikrâm", "er-Rahmânu'r-Rahîm", "Lâ ilâhe illallah", ve "Allâhu lâ ilâhe illâ hüve’l-hayyu’l-kayyûm" de yer almaktadır.